Monday, February 26, 2018

STARCAMP 2018

Selesai sudah 5 lokasi STARCAMP 2018 jelajahi. Boleh dikatakan prestasi aku berfungsi di tahap yang boleh dibanggakan. Yela yela aku tipu, aku ada satu hari patut bangun pukul 6 pagi, ye tak ye sepatutnya bukan ke hari hari kena bangun pukul 6 pagi sebab semayang subuh? Tapi hari tu ada benda lain yang agak sedikit penting untuk bangun awal. Sebabnya aku salah satu dari ahli team advance yang mana skop kerja dia senang tak patut. Team advance ni tugas dia datang paling awal dan balik paling lambat.

Mungkin ini la ujian Tuhan untuk aku dan member aku lagi dua orang, kitaorang bertiga steady bangun pukul  8.20 pagi itupun pasal Farah yang kejut. Malu woi kena kejut bangun pagi dengan orang perempuan selain mak aku. Kalau bini kejut takpe, itu aku ok.

Aku dulu mula masuk kerja ni rasa masa tu berjalan bukan main lambat, tapi bila dah sedap buat kerja ni masa berlari bukan main cepat. Sekarang pun memang aku suka masa berlalu laju tapi dalam masa yang sama jangan laa laju sangat pasal aku suka dengan kerja ni. Pasal kerja ni kontrak, jadinya akan ada lagu kumpulan Brothers dimainkan. Aku ready je dengan spek hitam.

Aku selalu jugak terbayang di akhir epilog kisah STARCAMP ni nanti akan keluar gambar gambar macam dalam filem fillem tu, gambar Nafis dengan Hajar atas pelamin, gambar Salam dengan bakal bini dia sarung cincin sambil muka tersengih, gambar Nawal suap suami dia makan nasi minyak, gambar Najwa tak pakai Braces, gambar En. Wan Hasif dan En. Saiful dinaikkan pangkat dan macam macam lagi lah.



Power tak patut STARCAMP 2018


Aku rasa semua orang pun tahu bila join event management ni mesti akan banyak memberi kesan moral dan perasaan untuk setiap orang. Jadinya kita kena bersiap untuk dimarahi, rasa tersisih, rasa orang tak suka kita, rasa nak marah orang walaupun salah diri sendiri, rasa orang jatuh cinta dekat kita padahal takde pun. Apa yang kita dapat bila memarahi seseorang dalam proses menyiapkan tugasan? Kepuasan? Rasa bos akan suka kita sebab kita bijak marah orang ikut suka sebab kita lagi pandai? Kalau pun urusan kerja tersebut akan selesai tapi urusan hati dengan orang tak akan terhenti di situ. Bila kita dah prepare takde la teruk sangat nak counter semua masalah tu. Orang putih kata "Hope for the best, expect the worst. Life is a play. We are unrehearsed". Ada betul juga apa yang depa cakap ni tapi jangan kita percaya semua. Manusia semua buat silap kot.



Matang pada pandangan pendidikan SPM aku bukan la bergaul dengan orang lebih tua tapi cara kita berdepan dengan masalah. Kalau kita rasa letih ingat la ada lagi yang lagi letih dari kita contoh mesin basuh.  

No comments:

Post a Comment